۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

فاکس نیوز - رهبران رژیم ایران در اعتراضات 2019 به قتل عام متهم شدند

 سایت فاکس نیوز، ۵ ژوئن۲۰۲۲ – بقلم بنیامین وینثال

پانزده میلیون بیننده ایرانی سانسور را دور زدند و پخش زنده دادگاه را در داخل کشور تماشا کردند



زیرنویس عکس- گزارش: اعتراضات ایران با شلیک گلوله جنگی به سمت جمعیت تشدید می شود
در سال 2019، تظاهرکنندگان ایرانی در اعتراضات ناشی از افزایش قیمت بنزین کشته شدند، اما رژیم ایران ایالات متحده را مسئول خشونت می‌داند

در حالی که دولت بایدن خود را در اتریش مشغول می کند، جایی که به شدت به دنبال دستیابی به توافق هسته ای با ایران است، منتقدان شکایت دارند که حقوق بشر از روی میز برداشته شده است.

این در حالی است که مخالفان و وکلای برجسته ایرانی در تلاش هستند تا جامعه بین‌المللی را برای پاسخگویی رژیم ایران به خاطر اعدام دستجمعی معترضان مسالمت‌آمیز در سال ۲۰۱۹ تحت فشار قرار دهند.

دادگاه جنایات ایران، همچنین به عنوان دادگاه[بین المللی مردمی] آبان برای ماه تقویمی ایران که در آن حذف مخالفان رژیم انجام شد، در لندن تشکیل جلسه داده و قرار است در اواخر سال گزارشی درباره 1500 معترض کشته شده توسط نیروهای امنیتی ایران منتشر کند.

شادی صدر، وکیل برجسته ایرانی و مدیر اجرایی گروه عدالت برای ایران، یکی از عوامل محرک ایجاد این دادگاه است. او به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «جامعه بین‌المللی نسبت به جنایات بی‌تفاوت است» و رژیم آخوندی ایران این جنایات را مورد تحقیق قرار نداده است.

شادی صدر گفت: «مصونیت مطلق» عامل کنترل کننده نظام غیرشفاف جمهوری اسلامی است و عاملان این کشتار جمعی، ارتقای مقام یافته اند.
شادی صدر به علاقه عمومی نسبت به این دادگاه اشاره کرد.
صدر گفت: «بیش از 15 میلیون بیننده در ایران پخش زنده جلسات [دادگاه آبان] را در حالی که توسط رسانه‌های بزرگ ایرانی در تبعید پوشش داده می‌شد، تماشا کردند. این رویداد به پربیننده‌ترین رویداد در تاریخ فعالیت‌های مدنی ایران تبدیل شد».

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، که در زمان اعدام ها رئیس قوه قضائیه ایران بود، از تحقیق در مورد تیراندازی معترضان خودداری کرد. رئیسی بر یک سیستم حقوقی خشن نظارت داشت که در جریان یک تظاهرات گسترده 7000 نفر را دستگیر کرد و پس از آن معترضان شکنجه شدند و به بیش از حد احکام زندان محکوم شدند.

ایالات متحده رئیسی را به دلیل نقش او در سرکوب خشونت‌آمیز مخالفان در سال 2019 و همدستی او در قتل جمعی 5000 زندانی سیاسی ایرانی در سال ۱۳۶۷تحریم کرد. بسیاری از کشته‌شدگان اعضای یک گروه مخالف موسوم به مجاهدین خلق بودند.
شادی صدر درباره تظاهرات سال 2019 گفت: «طبق شواهد جمع آوری شده توسط وکیل، 160 [نفر] متهم به جنایات علیه بشریت از جمله قتل، شکنجه و تجاوز جنسی هستند. از جمله علی خامنه ای ولی فقیه، ابراهیم رئیسی رئیس جمهور فعلی و حسن روحانی رئیس جمهور سابق.

زیرنویس عکس – در این عکس در 30 دسامبر 2017، که توسط فردی غیر شاغل در آسوشیتدپرس گرفته شده است و توسط AP در خارج از ایران به دست آمده است، یک دانشجوی دانشگاه در حالی که یک نارنجک دودزا توسط پلیس ضدشورش ایران پرتاب شده در تظاهراتی در داخل دانشگاه تهران شرکت کرده است

در یکی از ویدئوهای شاهد که توسط فاکس نیوز دیجیتال بررسی شده، شاهدی از شهر شیراز گزارشی از اعتراض مسالمت آمیز و جراحات خود در جریان تظاهرات و دستگیری ارائه می دهد.
وی گفت: از فاصله دو متری به سمت ما تیراندازی کردند که من از ناحیه گردن، کمر و پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. نیروهای امنیتی در حین (بازداشت) ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.» شاهد گفت که در میان دستگیرشدگان، نوجوانان 13 ساله و 14 ساله نیز وجود داشتند.
افسران امنیتی …  از این کودکان سوء استفاده جنسی می کردند و ما شاهد آن بودیم.
این شاهد در افشاگری شگفت‌انگیزی گفت که مدیر بازداشتگاه مرکزی شیراز که از نوید افکاری کشتی‌گیر اعدام‌شده بازجویی کرده بود، به معترضان زندانی ناسزا می گفت.

ترامپ از ایران خواست که کشتی گیر 27 ساله قهرمان را اعدام نکند
پس از اینکه فاکس نیوز دیجیتال در سپتامبر 2020 داستانی را در مورد افکاری منتشر کرد، پرزیدنت ترامپ مقاله فاکس نیوز دیجیتال را توییت کرد و پرونده این کشتی گیر را به یک موضوع بین المللی تبدیل کرد. نوید افکاری، کشتی گیر جوانی که در پی ایفای نقش در تظاهرات مسالمت آمیز سال ۱۳۹۷ به زندان و شکنجه محکوم شد، سرانجام توسط رژیم اعدام شد.

این شاهد گفت: فردی که از نوید افکاری بازجویی کرد، رئیس بازداشتگاه مرکزی به نام میرزایی بود. او به بند ما در بازداشتگاه آمد و سخنرانی کرد و گفت که چگونه شهر را آتش زدیم. او گفت که در بسیاری از کشورها از جمله عراق، فلسطین و لبنان بوده است.
او می‌گوید شب‌ها با اسلحه تردد می کند، با این نگرانی که کسی مزاحمش شود آنها را بکشد و اشکالی نخواهد داشت.
این دادگاه صدها مصاحبه از جمله با مقامات عالی رتبه دولتی و یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انجام داد.
به گفته وب سایت دادگاه آبان، ‘احکام این دادگاه ها؛ حقایق و شواهد قابل اعتمادی را ارائه می دهد که می تواند برای ترغیب سازمان های رسمی بین المللی یا دولت ها به اقدام و ایجاد یک ‘پایگاه شواهد’ تاریخی (در جایی که هیچ مورد دیگری وجود نداشته باشد) مورد استفاده قرار گیرد از جنایت وقایع هولناک».

مقامات ایرانی به دادگاه انتقاد کرده اند. حسن نوروزی، نماینده مجلس ایران و سخنگوی کمیته قضایی آن، به نقش خود در قتل معترضان در سال ۲۰۱۹ افتخار کرد.
ایران وایر، سال گذشته گزارش داد که حسن نوروزی گفت: ‘من یکی از افرادی بودم که به تظاهرکنندگان تیراندازی کردم. ما آنها را کشتیم.’
شادی صدر به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «در جلسات دادگاه روز بعد، وکیل دادگاه اعلام کرد که این مقام [نوروزی] به فهرست 133 متهمی که برای کیفرخواست آنها شناسایی شده‌اند، به خاطر سخنان جنایت‌آمیزش اضافه خواهد شد.»

در سال 2009، نیروهای امنیتی صدر را به دلیل اعتراض به ادعای تقلب در انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور دستگیر کردند. او در زندان بدنام اوین به برخورد وحشیانه با زندانیان واقع در تهران حبس شد.
در سال 2010، رژیم ایران صدر، فعال حقوق زنان را به دلیل اعتراض در سال 2007 در مقابل دادگاه انقلاب، که در آن چهار فمینیست در محاکمه بودند، به طور غیابی به ۶سال زندان و ۷۴ضربه شلاق محکوم کرد. او همچنین یک مبارز پر انرژی در ایران برای لغو مجازات سنگسار زناکاران تا حد مرگ توسط رژیم بود.
صدر گفت که یکی از مهم ترین واکنش ها پس از دومین جلسه استماع در ماه فوریه مطرح شد و در تحلیل من، بیشتر به دلیل محتوای مخرب شهادت شاهد شماره 600، یک افسر عالی رتبه سپاه بود.

دولت ایالات متحده، سپاه پاسداران را به دلیل نقش آن در قتل بیش از 600 پرسنل نظامی آمریکایی در خاورمیانه به عنوان یک نهاد تروریستی خارجی طبقه بندی کرد.
علیرضا نادر، محقق و پژوهشگر علوم سیاسی،در علوم ایران به فاکس نیوز می‌گوید: «ایران در ۵سال گذشته شاهد ۶قیام توده‌ای مردمی علیه دیکتاتوری خامنه‌ای بوده است، با این حال دولت بایدن و حامیان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته‌ای ایران) تصمیم گرفته‌اند آنها را نادیده بگیرند.
وی افزود ‘مردم ایران هر روز برای خلاصی از ظلم خامنه ای و ایجاد یک دموکراسی سکولار مبارزه می کنند.

تنها راه حل بحران هسته ای؛ تغییر کامل نظام سیاسی در ایران است. دولت بایدن به جای مذاکره بیهوده با رژیم، باید حمایت خود را از مردم ایران در مبارزه برای آزادی به حداکثر برساند.

منبع

https://www.foxnews.com/world/iran-regime-leaders-indicted-tribunal-mass-murder-2019-protests

در یوتیوب به ما بپیوندید

Iran panorama _Persian

https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند