۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

سایت نشنال - سه همکار در توطئه در دادگاه تجدید نظر برای طرح حمله تروریستی شکست خوردند

 


سایت نشنال – ۱۰ مه ۲۰۲۲


دادگاه آنتورپ احکام مجرمیت سه همدست رئیس اطلاعات، اسدالله اسدی، را تایید کرد.

نویسنده پل پیچی

سه همدست یک رئیس اطلاعات ایران که طراح یک حمله ناموفق به کنفرانس مخالفان در فرانسه بودند، در روز سه‌شنبه در درخواست تجدیدنظر شان برای محکومیت به خاطر نقش‌هایی که در توطئه بمبگذاری ایفا کردند، شکست خوردند.

این سه نفر شامل یک زوج، امیر سعدونی و نسیمه نعیمی، بودند که مدعی شدند برای کار گذاشتن یک بمب انفجاری در این گردهمآیی که در ژوئن 2018 در حومه پاریس برگزار شد، توسط سرویس‌های اطلاعاتی ایران تحت فشار قرار گرفتند.

پس از عملیات مشترک پلیس آلمان، فرانسه و بلژیک که منجر به دستگیری این زوج در بروکسل و کشف مواد منفجره از خودروی آنها شد، تلاش برای بمب گذاری با شکست مواجه شد.

آنها از خانه خود در آنتورپ به سمت کنفرانس سازماندهی شده توسط شورای ملی مقاومت ایران که با حضور سیاستمداران اروپایی و آمریکایی از جمله رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک برگزار شد، میرفتند.

افسران مخفی نظاره گر این بودند که اسدالله اسدی، دیپلمات مقیم وین، مواد منفجره را در یک رستوران پیتزا فروشی در لوکزامبورگ به این زوج تحویل داد.

اسدی نیز در فوریه سال گذشته دستگیر و به 20 سال زندان محکوم شد. او تنها فردی از این گروه بود که به این حکم اعتراض نکرد.

دادگاه تجدیدنظر در آنتورپ روز سه شنبه درخواست تجدیدنظر سعدونی و نعامی و شخص سومی که در این ماجرا نقش داشت، مهرداد عارفانی، را رد کرد.

اسناد دادگاه نشان می دهد که سعدونی و نعامی با 18 سال زندان و عارفانی با 17 سال زندان روبرو است.

این محکومیت ها ایران را خجل میکرد زیرا که مدعی بود اسدی مصونیت دیپلماتیک دارد.

سوفی ویلمز، وزیر امور خارجه بلژیک تایید کرد که او و همتای ایرانی‌اش، حسین امیرعبداللهیان، درباره موضوع حبس اسدی گفتگو کرده‌اند، اما او در پاسخ به سوال یک نماینده بلژیکی در ماه آوریل، مبادله احتمالی زندانیان را رد کرد.

رابرت توریچلی، سناتور سابق آمریکایی که در رویداد ژوئن 2018 شرکت کرد، گفت که رژیم ایران به دلیل نقشش در تروریسم بین‌المللی باید با تحریم‌های سخت‌تری، از جمله اخراج دیپلمات‌هایش از سفارت‌های اروپا،  مواجه شود.

او در یک کنفرانس آنلاین گفت: “جامعه بین المللی باید توجه داشته باشد. در حالی که عدالت وجود دارد، اما این عدالت ناقص است.”

این گزیده ای از متن مشروح است

منبع

https://www.thenationalnews.com/world/2022/05/10/trio-lose-appeals-over-iran-terror-attack-plot/

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند