۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

روزنامه الیوم- حسین عابدینی یکی از رهبران اپوزسیون ایران به ”الیوم“ گفت: حذف سپاه پاسداران از ”لیست تروریستی“ منطقه را مشتعل خواهد کرد

 


روزنامه الیوم- عربستان 10 مه 2022-20 اردیبهشت1401


مها العبد الهادی

حسین عابدینی یکی از رهبران اپوزیسیون ایران و عضو کمسیون روابط خارجی شورای ملی مقاومت تاکید کرد که حذف سپاه پاسداران ایران از لیست تروریستی ، منطقه را با خشونت، مشتعل می کند و منجر به بی ثباتی بیشتر می شود و سپاه ارگان اصلی سرکوب در داخل ایران و تروریسم و ​​جنگ افروزی در منطقه است.

عابدینی، یکی از بازماندگان سوءقصدی که رژیم ایران در مارس 1990 در ترکیه طراحی کرده بود، در گفت و گو با (الیوم) خاطرنشان کرد که مقامات ارشد و تحلیلگران رژیم بطور مداوم نسبت به قیام های بزرگتر که برای امنیت و ثبات رژیم  خطرناکتر از سال 2019 است،هشدار می‌دهند. متن این مصاحبه به شرح زیر است:

سوال ۱ ـ  رژیم آخوندی اصرار دارد که بعنوان یکی از شروطش برای دستیابی به توافق هسته‌ای جدید، سپاه تروریستش را از لیست تروریستی خارج کند. بنظر شما انگیزه‌های واشنگتن از خارج کردن یک سازمان تروریستی و دادن آزادی عمل به آن بدون هرگونه محدودیت چیست؟

جواب: این موضوع مطلقا تعیین تکلیف شده نیست و به یک درگیری جدی سیاسی در واشنگتن تبدیل شده است زیرا بطور فزاینده‌ای، سیاستمداران در واشنگتن شامل نمایندگان ارشد سنا و کنگره در یک همصدایی کم سابقه دو حزبی و همچنین مقامات ارشد سابق امنیت ملی از هر دو حزب با چنین اقدامی مخالفت می‌کنند چرا که کارکردهای مخرب سپاه پاسداران در زمینه‌های مختلف و مشخصا در زمینه سرکوب در ایران و ترور و افراطی گری در منطقه بیش از پیش‌ واضح می‌شود.

سوال ۲ ـ نتایج خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی را در داخل ایران چطور می‌بینید؟

جواب: سپاه پاسداران ارگان اصلی سرکوب در داخل ایران و تروریسم و جنگ افروزی در منطقه است. از جمله در قیام نوامبر ۲۰۱۹ که مردم ایران در قریب به ۲۰۰ شهر در سراسر ایران یکصدا سرنگونی رژیم آخوندی را فریاد زده و شعار مرگ بر خامنه‌ای سردادند،  این سپاه پاسداران بود که با فرمان مشخص خامنه‌ای  دست به قتل‌عام تظاهرکنندگان زد که در نتیجه دستکم ۱۵۰۰  تظاهرکننده بی دفاع، در روز روشن ظرف چند روز قتل ‌عام شدند. وحشت رژیم از سرنگونی بقدری جدی بود که بالاترین مقامات سپاه شخصا وارد صحنه شده و وضعیت در خیابانهای ایران را با سخت ترین روزهای جنگ با عراق مقایسه میکردند.  لذا خارج شدن سپاه پاسدران از لیست تروریستی دست آنرا در سرکوب، بخصوص در دوران رئیسی که مشخصه او سرکوب و مشخصا نقش مستقیم در قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی که ۹۰ درصد آنها را مجاهدین خلق تشکیل میدادند بازتر می‌کند. اما این تنها یک طرف معادله است. علیرغم همه سرکوبها و علی رغم انتصاب رئیسی،  اعتراضات در ایران بوضوح رو به افزایش بوده‌اند. در سال ۲۰۲۱ هر چهار ماه یکبار در ایران یک قیام رخ داده و فعالیتهای کانونهای شورشی مجاهدین خلق که با هدف شکستن طلسم اختناق شاخصهای سرکوب را هدف قرار می‌دهند در اقصی نقاط ایران رو به افزایش گذاشته و سپاه پاسداران قادر به کنترل و متوقف کردن این روند نبوده است.

سوال ۳ ـ آیا چنانچه سپاه پاسداران از لیست تروریستی خارج شود ما با افزایش خشونت و بهم ریختگی هر چه بیشتر در منطقه مواجه خواهیم بود؟‌

جواب : طبعا این هدفی است که رژیم آخوندی دنبال می‌کند. از یاد نبریم رژیم ایران تنها حکومتی در جهان است که یک ارگان نظامی مشخص یعنی نیروی تروریستی قدس را بعنوان یکی از شاخه‌های سپاه پاسداران با هدف مشخص صدور تروریسم و دخالت در امور سایر کشورها مشخصا در منطقه و ایجاد آشوب و صدور افراطی گری ایجاد کرده و آنرا نهادینه کرده است. اهمیت این موضوع برای بقا این رژیم بحدی است که حتی در حالیکه با بحران اقتصادی جدی روبرو است و اقشار مختلف جامعه برای تامین اولیه ترین نیازهای خود تظاهرات میکنند، بودجه های هنگفت برای سپاه پاسداران بطور عام و نیروی قدس بطور خاص اختصاص داده است. لذا خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی باعث دست بازی هر چه بیشتر آن برای پیش‌بردن این سیاست شوم و مخرب خواهد شد.

سوال 4 ـ به همدستی بین‌المللی و بطور خاص اروپایی با این رژیم خونریز و انداختن حلقه نجات برای او از طریق توافق هسته‌ای که جان تازه‌ای به آن می‌بخشد، چطور نگاه می‌کنید؟‌

جواب:  این واقعیت دارد که سیاست بغایت مخرب استمالت جویی از جانب غرب در طی سالیان کمک جدی به  رژیم برای استمرار حکومت جنایتکارانه اش بوده است اما واقعیت مهمتر و جدی تری هم وجود دارد و آن این است که وضعیت در ایران از دسامبر ۲۰۱۷ تغییر جدی کرده است که در قیامهای سراسری ضد حکومتی و استمرار و اوجگیری آن متبلور می‌شود. مشخصا از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون، ایران شاهد ۸ قیام بزرگ ضد حکومتی بوده است که تمامیت رژیم را به لرزه انداخته است بنحویکه مقامات و تحلیلگران رژیم حتی علنا در مطبوعات رژیم نگرانیهای خود را از قیامهای در چشم انداز آتی ابراز میکنند و نسبت به آن هشدار میدهند.  لذا  آنچه حرف نهایی را در تحولات ایران می‌زند داخل ایران و مشخصا خیابانهای ایران هستند. در نگرانی از چنین روندی بود که خامنه‌ای دست به جراحی بزرگ زد و ابراهیم رئیسی را در تابستان گذشته بعنوان رئیس جمهور منصوب کرد. بسیار گویا است که ایرانیان در بسیاری موقعیتها شعار می‌دهند با برجام بی برجام رژیم نداره فرجام.

سوال 5 ـ نقش شما بعنوان اپوزیسیون در فشار آوردن به اتحادیه اروپا بمنظور بازنگری در تصمیماتش حول امضای این توافق با رژیم آخوندی چیست؟

جواب: همانگونه که دنیا می‌داند این مقاومت ایران بوده است که با افشاگریهای خود در طی سه دهه گذشته در مورد برنامه مخفی هسته‌ای رژیم،  نقش تعیین کننده و غیر قابل جایگزینی در هوشیار کردن جامعه جهانی در رابطه با برنامه تسلیحات هسته‌ای رژیم آخوندی بازی کرده است.  اگر بیش از  ۱۰۰ مورد افشاگریهای مقاومت ایران در مورد سایتهای مخفی، پروژه های تحقیقاتی و سایر وجوه برنامه مخفی هسته ای رژیم ملایان که بر اساس اطلاعات حاصله از شبکه مجاهدین خلق در داخل ایران و در داخل رژیم با پذیرش ریسکهای جدی انجام گرفتند،  نبود بسیار محتمل است که تاکنون خطرناکترین رژیم جهان، بانکدار اصلی تروریسم حکومتی، تاکنون به خطرناکترین سلاح دست یافته بود. این واقعتی است که بالاترین مقامات رژیم به آن اذعان کرده‌اند و بالاترین مقامات آمریکایی نیز بارها آنرا مورد اشاره قرار داده اند.

سوال 6 ـ آینده اعتراضات مردم ایران چگونه خواهد بود؟‌ و آیا امکان دارد با توجه به وخامت اوضاع و دیکتاتوری فزاینده در دوره رئیسی و باند او شاهد افزایش حرکات اعتراضی جدید همچون سال ۲۰۱۹ باشیم؟

جواب: در سال ۲۰۲۱ ایران، هر چهار ماه یکبار شاهد قیام علیه رژیم آخوندی بود. اعتراضات اقشار و اصناف مختلف تبدیل به یک موضوع مستمر شده و رژیم هیچ پاسخی برای آنها ندارد. از جمله معملین که با بیش از یک میلیون نفر بالاترین تعداد حقوق بگیران دولت را تشکیل میدهند در سال ایرانی ۱۴۰۰ (مارس ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲)  ۲۱ رشته حرکت اعتراضی داشته اند که اکثر آنها در بیش از ۱۰۰ شهر بوده. در همان دوران ما شاهد اعتصاب‌های بی‌سابقه کارگران پیمانی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیروگاه‌ها و اعتراضات سراسری مکرر بازنشستگان بودیم.

از سوی دیگر  فعالیت‌های ضداختناق کانون‌های شورشی مجاهدین خلق در سراسر سال در حال اوج گیری بود. بمانند مجسمه‌های شاه که در ماه‌های پایانی‌اش به‌دست پرتوان مردم به زیر کشیده می‌شد، تصویرهای منحوس خمینی و خامنه‌ای و مجسمه‌های دژخیم قاسم سلیمانی یکی پس از دیگری به آتش کشیده میشوند. در ماههای آخر همین سال برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی رژیم و سامانه‌های وزارت سانسور رژیم یکی پس از دیگری قطع و از آن‌ها فراخوان‌های سرنگونی از آنها پخش شد. در عین حال در آکتهای مکرر،کانون‌های شورشی در شهرهای بزرگ، پیام‌های مقاومت و سرنگونی را پخش می‌کنند. بنحویکه آخوندها خودشان می‌گویند که شوکه و غافلگیر شده‌اند.

استمرار این فعالیت‌ها یک تحول بزرگ است که با محیط زندگی توده‌های محروم  و وضعیت انفجاری جامعه پیوند خورده است.

بی دلیل نیست که  بالاترین مقامات و تحلیلگران رژیم مستمرا هشدار می‌دهند که قیامهای بزرگتری در راه است که برای تمامیت رژیم بسا خطرناکتر از سال ۲۰۱۹ می‌باشد.

سوال 7 ـ سالهاست برای کشاندن مجرمان و مسئولین قتل‌عام 1988 کار کرده‌اید. آیا می‌توان رئیسی و سایرین را در پشت میله‌های دادگاههای بین‌المللی دید یا هر آنچه انجام می‌شود فراتر از دادگاههای مردمی نیست؟‌

جواب: جنبش دادخواهی در مورد حسابرسی از مسببین و عاملین قتل عام بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی که بیش از ۹۰ درصد آنها را مجاهدین خلق تشکیل می‌دادند (مستمرا در ایران اوج می‌گیرد به نحوی که همه، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور آخوندها را که شخصا هزاران نفر از مجاهدین خلق را در سال ۱۳۶۷ بعنوان یکی از اعضای هیئت مرگ قتل عام کرد را بعنوان جلاد ۶۷ می‌شناسند). در ۲۷ ژانویه امسال در یک اقدام بی سابقه  بیش از ۴۶۰ نفر از بالاترین حقوقدانان بین المللی، قضات سابق، مقامات ارشد سابق سازمان ملل در بیانیه مشترکی  ضمن آنکه قتل عام ۶۷ را یک جنایت علیه بشریت و  نسل کشی توصیف کردند،  خواستار پایان دادن به مصونیت مقامات رژیم و حسابرسی از آنها توسط سازمان ملل شدند. همچنین در حال حاضر دو شکایت بسیار جدی توسط تعدادی از خانواده های قربانیان قتل عام تابستان 67 در انگلستان و اسکاتلند در جریان است و پلیس اسکاتلند یارد و پلیس اسکاتلند پرونده شکایات فوق را تحت بررسی دارند. همین شکایت منجر به این شد که رئیسی در حالی که به کنفرانس تغییرات آب و هوا در اسکاتلند دعوت شده و می خواست شرکت کند از ترس گرفتار شدن در چنگال عدالت از شرکت در کنفرانس انصراف داد.

سوال 8 ـ آیا بر فروپاشی داخلی رژیم مادامیکه رژیم بواسطه شما و قیامها و اعتراضات سرنگون نشود سرمایه گذاری می‌کنید؟

جواب : رژیم آخوندی توسط مردم و مقاومت ایران سرنگونی می‌شود. روند چند سال اخیر به خوبی موید این واقعیت است. خامنه ای از ترس این چشم انداز بود که تلاش کرد رژیم را یکدست کند و به همین منظور با پذیرش بهای سنگین و در اوج بن بست و استیصال دست به جراحی بزرگ درون حکومت و روی کار آوردن رئیسی کرد تا شاید بتواند با سرکوب بیشتر در داخل و بحران سازی در منطقه در مقابل این روند سد ببندد اما تحولات ۸ ماه گذشته بخوبی موید این واقعیت است که خامنه ای در این طرح کاملا شکست خورده است و رژیم او هیچ برون رفتی از این وضعیت ندارد.

منبع

https://www.alyaum.com/

در یوتیوب به ما بپیوندید

Iran panorama _Persian

https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند