۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

سایت ایلاف(لندن) - بازی با تروریسم بقلم : نویسنده مبارز نزار جاف

 


سایت ایلاف(لندن)

بقلم نزار جاف


پس از افشای پیشنهاد جدیدی که در کنگره آمریکا به آن پرداخته شد روشن گردید که دولت پرزیدنت جو بایدن بمنظور غلبه بر موانع دستیابی به توافقی حول برنامه هسته‌ای ایران در فکر لغو تحریمهای اعمال شده بر سپاه پاسداران و بجای آن باقی نگه داشتن سپاه قدس در لیست ترویستی است. این پیشنهاد همچنین یکبار دیگر روشن ساخت که این دولت تمایل دارد نرمش بیشتر و غیر معمولی را در مقابل مهمترین ارگان نظامی و اطلاعاتی رژیم ایران از خود نشان بدهد.

دولت ترامپ با پرونده ایران مطابق با این روش حرکت می‌کرد که «هر موقع تهدیدات افزایش پیدا کند گزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود و هر موقع تهدیدها کاسته شود گزینه‌ها نیز کم میشود». دولت ترامپ بعد از اعمال تحریمهایی شدید که بخشهای نفت یعنی عصب اصلی اقتصاد ایران را نیز در بر گرفت سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی قرار داد و اگر در این اقدامات دقت کنیم در می‌یابیم که ترامپ نه تنها چنگالهای رژیم ایران را چید بلکه «دهان بندی» نیز بر دهان او بست تا جلوی تاثیر دندانهایش را هم بگیرد. آنچه بیشتر جلب نظر می‌کند اینست که ترامپ استاد فعالیت‌های تروریستی ایران در منطقه و جهان یعنی «قاسم سلیمانی» را از صحنه حذف کرد. از اینرو گزینه‌های رژیم ایران در دوره او مطلقا مانند دوره سلفش اوباما نبود. اما پیشنهاد بایدنی مبنی بر قرار دادن سپاه قدس بجای سپاه پاسداران و حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی به معنای تلاش برای تیز کردن چنگ و دندانهای رژیم ایران و افرایش تهدیداتش است!

دولت بایدن با این پیشنهاد ضعیف و شماتت آمیزش به نظر می‌رسد که در دستیابی به توافق با رژیم ایران، حتی اگر توافقی بسیار مشکوک باشد نسبت به دولت اوباما نامنسجم‌تر عمل می کند زیرا اصطلاح تروریسم را دستکاری نموده و این اقدام زشت را انجام داده‌است تا جایی که می‌خواهد به جهان بفهماند که سپاه پاسداران با سپاه قدس متفاوت است و سپاه پاسداران نماینده خوبها اما سپاه قدس نماینده بدهاست. بر اساس فهم بایدنی از سپاه پاسداران و سپاه قدس و رابطه فیمابین ما باید فراموش کنیم که سپاه قدس وابسته به سپاه پاسداران است و فرامینش را از او می‌گیرد.

اگر قرارداد هسته‌ای با ایران بر این اساس امضا شود و سپاه پاسدران از لیست تروریستی خارج گردد علیرغم اینکه تمام جهان موقعیت و جایگاه و نقش سپاه پاسداران در مورد تروریسم و درجه و سطح دست داشتنش در آنرا می‌داند در آنصورت دولت بایدن بایستی اصطلاح جنگ با تروریسم را با اصطلاحی دیگر که به آن نزدیکتر باشد تغییر دهد. این همان اصطلاح بازی با تروریسم است !!

منبع

https://elaph.com/Web/opinion/2022/04/1472584.html

در یوتیوب به ما بپیوندید

Iran panorama _Persian

https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند