۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

واشنگتن تایمز- بایدن با فشار فزاینده بر سر مذاکرات اتمی، و شایعه مطرح برای خارج کردن سپاه پاسداران ایران از لیست تروریستی روبرو می‌باشد

 


واشنگتن تایمز- 25 مارس 2022
به قلم بن ولفگانگ

روز جمعه، مقامات سابق ایالات متحده و محققان امنیت ملی گفتند، دولت بایدن با در نظر گرفتن لغو نامگذاری رسمی تروریستی  نیروی نظامی نخبه ایران (سپاه پاسداران) فکر می کند، دارد با آتش بازی می کند، و هشدار دادند که اگر واشنگتن برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران چنین امتیازی بدهد، جان آمریکایی ها در معرض خطر بیشتری قرار خواهد گرفت.

بحث در مورد خارج کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست رسمی وزارت امور خارجه «سازمان های تروریستی خارجی»، تبدیل به یک نقطه حساس وین شده است، جایی که مذاکره کنندگان از ایران، آمریکا، روسیه و تعداد انگشت شماری از سایر کشورها به دنبال احیای توافقنامه دوران اوباما برای محدود کردن برنامه هسته ‌ای تهران ، که رئیس جمهور ترامپ در سال 2018 آن را رد کرد، هستند. در دورانی که دولت ترامپ در حال اعمال مجدد تحریم ها و تشدید کمپین «فشار حداکثر» علیه ایران بود، در سال 2019 ، سپاه پاسداران، که گروه های شبه نظامی که بطور دوره ای نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را مورد هدف قرار میدهند را پشتیبانی میکند، و  چند هفته پیش مسئولیت یک حمله با موشک بالستیک در شمال عراق را پذیرفت، در لیست تروریستی قرار گرفت.

فراتر از اعلام سمبولیک این که سپاه دیگر یک تهدید تروریستی نیست، منتقدان می گویند که ترکیبی از لغو این نامگذاری و همزمان، پیشنهاد معافیت ایران از تحریم های اقتصادی، یک تزریق مالی به بازوی سپاه پاسداران است که قوی ترین ارتش ایران، که وظیفه ویژه حفاظت از جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، تلقی می شود. بدبینان می گویند، سپاه پاسداران برای تضمین حمایت خود از متحدان شبه نظامی منطقه ای  مانند حماس و حزب الله، شورشیان حوثی در یمن، شبه نظامیان ضد آمریکایی در عراق و سایر گروه های افراطی، از دسترسی مجدد به منابع خود استفاده خواهد کرد.

دیوید شید David Shedd، سرپرست سابق سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا، روز جمعه در نشستی به میزبانی شورای ملی مقاومت ایران (NCRI)، یک گروه پیشرو از تبعیدیان ایرانی که به شدت با رژیم در تهران مخالف است گفت، «سپاه پاسداران ایران در مرکز یک استراتژی … در استفاده از تروریسم بعنوان ابزار قدرت ملی قرار داشته است.»

آقای شید، که اکنون یکی از اعضای مهمان در بنیاد محافظه کار هریتیج است گفت، استدلال اینکه لغو لیست گذاری تروریستی رفتار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تغییر خواهد داد، «مثل این است که کسی خود را تغییر دهد. دی ‌ان ‌ای آنها تروریسم بعنوان ابزار قدرت ملی، علیه مردم ایران، در داخل ایران و در خارج، … در سراسر جهان است.»

«مهر تأیید»

متخصصان میگویند که سپاه به دلایل متعددی باید در فهرست تروریستی ایالات متحده باقی بماند، از جمله به عنوان راهی که این نامگذاری برای حفظ محدودیت‌هایی بر توانایی سپاه پاسداران  برای انتقال آزادانه پول و دارایی‌ها به خارج از ایران می‌گذارد.

حذف نامگذاری تروریستی این تشکیلات میتواند به منطقه این را علامت دهد که واشنگتن اکنون معتقد است تجارت مستقیم با سپاه پاسداران  قابل قبول است.

مایکل موکسی، دادستان کل سابق ایالات متحده در مراسم روز جمعه شورای ملی مقاومت ایران گفت، «قرار گرفتن در این لیست باعث می‌شود برخی نهادها و برخی افراد تمایلی به برخورد آشکار با سپاه نداشته باشند. اما به تأثیر حذف سپاه از لیست فکر کنید. این در واقع این است که ایالات متحده بگوید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی … خودش یک سازمان تروریستی نیست. این یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اصل از سوی دولت آمریکا مهر تأیید خانه داری خوب را (رفتار خوب) دریافت کرده است.»

به نظر می‌رسد که دولت روی تضمین‌های ایران مبنی بر اینکه در صورت حذف از فهرست تروریسم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمامی حملات علیه آمریکایی‌ها را متوقف می‌کند، سرمایه گذاری می‌کند. برخی از متخصصان سیاست خارجی می گویند که باور به این موضوع ساده لوحانه است، همانطور که اقدامات ایران حتی زمانی که برجام هنوز اجرایی بود به این واقعیت گواهی میدهد.

جوزف دترانی ، مقام سابق سیا و مشاور دیپلماتیک قدیمی آمریکا، روز جمعه در گردهمایی شورای ملی مقاومت گفت: «فکر می‌کنم همه ما باید این را به خاطر بسپاریم: زمانی که درباره برجام و درباره اجرای آن صحبت می‌کردیم، این امید وجود داشت که با این کار ایران رفتار خود را ملایم کند.» به گفته وی، امید این بود که تهران «فعالیت‌های تروریستی، رفتارهای تهدیدآمیز خود را متوقف کند، چه در یمن، چه در عراق، سوریه، لبنان و غیره.»

وی اضافه کرد، «اما موضوع واقع نشد.»

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://m.washingtontimes.com/news/2022/mar/25/biden-faces-growing-pressure-over-nuclear-talks-ru/

:در یوتیوب به ما بپیوندید

Iran panorama _Persian

https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند