۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

آکسیوس - نخست‌وزیر اسرائیل: ایران خواستار حذف سپاه پاسداران از فهرست تروریستی در مذاکرات هسته‌یی است

 


آکسیوس ۲۰ فوریه ۲۰۲۲


باراک راوید، نویسنده اکسیوس از تل آویو

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسراییل روز یکشنبه گفت که ایران در جریان مذاکرات هسته‌یی در وین خواستار حذف سپاه پاسداران از لیست سیاه سازمان های تروریستی خارجی به‌عنوان یک شرط توافق هسته‌یی است.

اهمیت موضوع: بنت از یک سخنرانی برای نمایندگان سازمانهای یهودی ایالات متحده در اورشلیم استفاده کرد تا شکافهای باقی مانده بین ایالات متحده و ایران را با نزدیک شدن گفتگوها به خط پایان برجسته کند.

محرک این خبر: بنت که مخالف بازگشت ایالات متحده به توافق هسته‌یی است، نگفت که آیا دولت بایدن با لغو تصمیم دونالد ترامپ در سال۲۰۱۹ در گنجاندن سپاه پاسداران، یک شاخه قدرتمند نظامیان ایران که ارتباط نزدیکی با ولی‌فقیه دارد، در لیست سیاه موافقت کرده است یا خیر.

• او گفت که ایالات متحده تاکنون درخواست دیگری از سوی ایران را، مبنی بر این‌که تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره بعد نظامی احتمالی برنامه هسته‌یی ایران بسته شود، رد کرده است.

• اما بنت گفت که ایالات متحده و کشورهای اروپایی امضا کننده توافق هسته‌یی 2015 توافق کرده‌اند که به ایران اجازه دهند سانتریفوژهای پیشرفته خود را به جای نابود کردن آنها در انبارهای خود در داخل ایران نگه دارد.

• یکی دیگر از نقاط بن بست در مذاکرات، تقاضای ایران برای تضمین این است که منافع اقتصادی مورد انتظار را از بازگشت به توافق به دست خواهد آورد و هیچ دولت آینده ایالات متحده مانند ترامپ آن را ترک نخواهد کرد.

آنچه که او می‌گوید: “و با گستاخی – ایران خواستار حذف سپاه از لیست است. می‌فهمید؟ آنها اکنون می‌خواهند بزرگترین سازمان تروریستی روی زمین را از گیر رها کنند”.

• بنت هم‌چنین مدعی شد که ایران مواد مرتبط با سلاح هسته‌یی را مخفی می‌کند. او گفت: «دوستان ما در آمریکا به ما می‌گویند که روی این موضوع محکم ایستاده‌اند و امیدوارم ادامه پیدا کند.

بنت تصریح کرد که احساس می‌کند دولت بایدن بحران هسته‌یی با ایران را به ارث برده، همان‌طور که دولت او به ارث برده است، و تأکید کرد که نمی‌خواهد «بازی انداخت تقصیر به گردن کسی» را انجام دهد یا با ایالات متحده مبارزه کند.

بنت گفت: «به‌رغم اختلافاتی که در مورد این توافق داریم، روابط ما با دوستمان پرزیدنت بایدن و دولت او نزدیک و قوی باقی خواهد ماند».

• وی تأکید کرد که اسرائیل ایران را به‌عنوان یک کشور آستانه هسته‌یی نمی‌پذیرد و همیشه آزادی عمل خود را برای دفاع از خود در برابر ایران حفظ خواهد کرد.

• سخنگوی وزارت امور خارجه از اظهارنظر درباره اظهارات بنت خودداری کرد.

آنچه را باید نظاره کرد: هم ایران و هم قدرتهای غربی می‌گویند که احتمالاً ظرف چند روز به توافقی به‌دست خواهد آمد، اما هر کدام طرف مقابل را به خاطر ناتوانی در پر کردن شکاف‌های باقی مانده مقصر می‌داند.

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://www.axios.com/irgc-terror-designation-nuclear-deal-talks-c7de761b-36cb-412b-9440-8ef26f1ce2cc.html

شما میتوانید در یوتیوب به ما بپیوندید

Iran panorama _Persian

https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند