۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

وال استریت ژورنال - پوتین آلمان را از دست می‌دهد

 


وال استریت ژورنال ۲۷ فوریه ۲۰۲۲


حملهٔ خونین ولادیمیر پوتین به اوکراین خیلی چشم‌ها را باز کرده و شاید بزرگترین آنها بیداری در آلمان باشد. این حمله موجب یک ادراک ناگهانی در دفاع آلمان و سیاست خارجی آن شده است.

روز شنبه صدراعظم آلمان گفت که ”هر چه زودتر“ 1000 سلاح ضدتانک و 500 موشک زمین به هوای استینگر به اوکراین خواهد فرستاد. این چرخشی در سیاست برلین از زمان جنگ جهانی دوم است که تسلیحات مرگبار به کسی ندهد.

هم‌چنین روز شنبه آلمان موافقت کرد که برخی بانکهای روسیه از سیستم سوئیفت قطع شوند…

این مقدمه‌ای بر سخنرانی اولاف شولز در پارلمان در روز یکشنبه بود که وی در آن رادیکال‌ترین تغییرات را در سیاست امنیتی و دفاعی آلمان از سال194 5 را اعلام کرد. برلین از دهه‌ها روابطه حسنهٴ خود با مسکو عقب می‌کشد و تمام عیار به ناتو می‌چسبد.

شولز قول داد که همان‌طور که همهٔ اعضای ناتو باید چنین کنند، بودجهٔ دفاعی را به 2% تولید ناخالص ملی خواهد رساند و پیشنهاد افزودن 100میلیارد یورو به بودجهٔ دفاعی امسال را به‌عنوان مقدمه داد…

رهبران سه حزب حاکم به‌علاوه اپوزیسیون دموکرات مسیحی همه از انقلاب شولز در سیاست حمایت کردند. مردم آلمان اوکراین را تصویری مجسم از هزینه‌ای دیدند که اروپائیان برای جاه‌طلبیهای پوتین، اگر با آن مقابله نشود، باید بپردازند. شولز توضیح داد که دفاع، امنیت انرژی و بقیهٔ تدابیر کارهایی است که آلمان نه صرفاً به‌خاطر فشار از جانب متحدانش بلکه برای منافع خودش باید انجام دهد.

حملهٔ روسیه به اوکراین یک شوک برای سیاستمداران آلمان و رأی‌دهندگان بوده که فکر می‌کردند صرف دیپلماسی برای امن ساختن مرزهای اروپا کافیست.

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://www.wsj.com/articles/putin-loses-germany-olaf-scholz-berlin-ukraine-russia-natural-gas-weapons-banking-swift-11645992138

شما میتوانید در یوتیوب به ما بپیوندید

Iran panorama _Persian

https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند