۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

خشونت علیه زنان را متوقف کنید: بیانیه کمیسیون اروپا و نماینده عالی

 


سایت کمیسیون اروپا 24 نوامبر 2021


در آستانه روز جهانی امحاء خشونت علیه زنان در 25نوامبر، کمیسیون اروپا و نماینده عالی/ نایب‌رئیس جوزپ بورل، بیانیه زیر را صادر کردند:

«خشونت علیه زنان و دختران یک نقض فراگیر حقوق‌بشر است.

در اروپا، از هر سه زن 15 ساله یا بالاتر، یک زن گزارش داد که نوعی خشونت فیزیکی و/یا جنسی را تجربه کرده است. از هر 10زن، یک زن قربانی نوعی خشونت جنسی بوده است و از هر 20زن، یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. بیش از یک زن از هر پنج زن مورد خشونت جسمی و/یا جنسی از طرف شریک زندگی فعلی یا قبلی خود قرار گرفته است، در حالی که 43درصد از زنان نوعی رفتار آزاردهنده روانی و/یا کنترل‌کننده را در هنگام رابطه تجربه کرده‌اند.

خشونت خانگی پیش از شیوع کووید-19 یک «پاندمی در سایه» بود. در زمان پاندمی کووید-19، موارد خشونت خانگی افزایش یافته است و توجه همه را به این امر جلب می‌کند که خانه برای بسیاری از زنان و دختران مکان امنی نیست. ابعاد این مشکل هم‌چنان نگران‌کننده است. چشم‌اندازی برای اروپایی که در آن زنان و مردان، دختران و پسران، با همه تنوعشان، عاری از خشونت و تفکرات قالب باشند و فرصت پیشرفت و رهبری را داشته باشند – این اساس استراتژی برابری جنسیتی اتحادیه اروپا 2020-2025 است.

خشونت سایبری مبتنی بر جنسیت به‌سرعت در حال گسترش است. یک پدیده نسبتاً جدید توسط همه زنان تجربه می‌شود، اگر چه زنان قابل مشاهده در زندگی عمومی، مانند روزنامه‌نگاران و سیاستمداران، خشونت سایبری مبتنی بر جنسیت را اغلب به‌طور نامتناسب تجربه می‌کنند، که می‌تواند بر تصمیم‌گیری دمکراتیک تأثیر بگذارد: آنها به‌دلیل ترس از هدف قرار گرفتن آنلاین جرات ابراز عقاید سیاسی را ندارند.

طی سال گذشته، ما هم‌چنین شاهد تحولات نگران‌کننده‌ای بودیم که زنان و دختران را در سراسر جهان تهدید می‌کرد. در ماه مارس، دولت ترکیه تصمیم گرفت از کنوانسیون استانبول خارج شود و واکنش قاطعانه زنان در داخل و خارج از ترکیه را در پی داشت که در اعتراض به خیابان‌ها ریختند. از ماه ژوئن، رویدادهای در حال رخ دادن در افغانستان، حقوق زنان و دختران افغان را به خطر می‌اندازد، که بسیاری از آنها به‌دلیل کار، تحصیل، فعالیت‌ها و عقایدشان در خطر هستند… . .

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/statement_21_6211

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند