۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

یو ان نیوز - ایران: اعدام محکوم جوان «بسیار هشدار دهنده و تکان‌دهنده است»

 


یو ان نیوز ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱


آرمان عبدالعالی ۲۵ ساله دومین مجرم نوجوانی است که در سال جاری در این کشور اعدام می‌شود.

کمیسیون عالی حقوق‌بشر ابراز نگرانی جدی کرد که پرونده وی، از الگوی محکومیت کودکان مجرم پس از یک محاکمه ناقص و بر اساس اعترافات اجباری پیروی می‌کند.

لیز تروسل، سخنگوی دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل در بیانیه‌یی گفت: «اجرای اعدام وی، علی‌رغم دخالت‌های طرف‌های متعدد در این پرونده، از جمله مداخله مستقیم دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل با دولت ایران، عمیقاً نگران کننده و تکان دهنده است».

آقای عبدالعالی که در زمان متهم شدن به‌قتل ۱۷ ساله بود، در سال۲۰۱۴ دستگیر و سال بعد مجرم شناخته شد.

او سال گذشته دوباره محاکمه شد و سپس در سپتامبر امسال دوباره به اعدام محکوم شد. او هم‌چنین اعترافات خود را پس گرفته و گفته بود که این اعتراف تحت شکنجه‌گرفته شده است.

احکام اعدام رایج

دفتر حقوق بشر سازمان ملل هم‌چنین ابراز تأسف کرد که آقای عبدالعالی شش بار قبل از اجرای اعدام برنامه ریزی شده‌اش به سلول انفرادی منتقل شده بود، که هر بار قبل از اجرای آن در روز پنجشنبه به تعویق افتاد.

بر اساس گزارش ، بیش از ۸۵نفر در ایران به‌دلیل جنایاتی که گفته می‌شود در کودکی مرتکب شده‌اند در انتظار اعدام هستند.

خانم تروسل گفت: «ما از مقامات ایران می‌خواهیم که تمامی اعدام های مجرمان کودک را متوقف کنند و بلافاصله احکام اعدام علیه آنها را در راستای تعهدات بین‌المللی این کشور تغییر دهند».

:منبع

https://news.un.org/en/story/2021/11/1106512

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند