۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

سایت العربیه(انگلیسی) - ایران یک نوجوان مجرم را به رغم درخواست‌های گروه‌های حقوق بشری اعدام می‌کند

 


سایت العربیه(انگلیسی) ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱


ایران روز چهارشنبه آرمان عبدالعلی، مردی را که در سن 17 سالگی به‌قتل محکوم شده بود، را به ‌رغم درخواست‌های گروه‌های حقوق‌بشر برای حفظ جانش اعدام کرد.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی تسنیم، عبدالعلی، ۲۵ساله، بامداد روز چهارشنبه پس از این‌که خانواده غزاله شکور، که وی در سن نوجوانی برای قتل او مجرم شناخته شد، از بخشش او خودداری کردند، اعدام شد. بنا‌به گزارشات، شکور دوست دختر عبدالعلی بود.

عبدالعلی در سال۲۰۱۵ محاکمه و به اعدام محکوم شد. او در آن زمان ۱۷سال داشت.

به گزارش عفو بین الملل، عبدالعلی گفته بود که اعترافاتش تحت شکنجه‌گرفته شده است.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در ماه گذشته گفت که محاکمه عبدالعلی «به‌دلیل تخلفات جدی از جمله گرفتن اعترافات همراه با شکنجه، مخدوش بوده است.

به گفته این گروه حقوقی مستقر در لندن، اعدام وی پیش‌تر به‌دلیل فشارهای بین‌المللی به تعویق افتاده بود.

بابک پاک نیا، وکیل سرشناس مقیم ایران، با محکوم کردن این اعدام، حکم صادره علیه عبدالعلی را «طبق نظر چند حقوقدان دارای کاستی‌های فراوان» توصیف کرد.

ایران پس از چین بیشترین تعداد اعدام در جهان را دارد. بر اساس گزارش گروه حقوق‌بشری ایران مستقر در اسلو، جمهوری اسلامی از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۸نفر را اعدام کرده است.

:منبع

https://english.alarabiya.net/News/middle-east/2021/11/24/Iran-executes-teen-offender-despite-pleas-from-rights-groups

Comments

Popular posts from this blog

تهاجم و انفجار در ستاد فرماندهی ناحیه بسیج سپاه رباط کریم در تهران

اپوزسیون ایران: نه به فرار جنایتکاران رژیم آخوندی..آنها بایستی بخاطر قتل عام 1988مورد حسابرسی قرار بگیرند