۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

سایت ایلاف(لندن) - یک مقام ایرانی متهم به شرکت در اعدامهای 1988.. در جریان محاکمه خود در سوئد، این اتهامات را دروغ خواند و تکذیب نمود

 


سایت ایلاف(لندن)۲۳ نوامبر ۲۰۲۱-۲آذر ۱۴۰۰


استکهلم: روز سه‌شنبه یک مقام سابق زندانهای ایران که متهم به شرکت در اعدام‌های جمعی در جریان پاکسازی مخالفان در سال۱۹۸۸ است، در جریان محاکمه مهم خود در سوئد، اتهاماتی که علیه خود وجود دارد را “دروغ” خواند.
محاکمه حمید نوری که ۶۰سال دارد از ماه اوت در دادگاه منطقه استهکلم در جریان است و اتهام وی قتل و جنایت علیه بشریت و جنایتهای جنگی است. اتهامات مربوط به دوره زمانی۳۰ژوئیه تا ۱۶اوت ۱۹۸۸ است و وی مظنون است که (در این دوره) دادیار زندان گوهردشت کرج در حوالی تهران بوده است…
نوری روز سه‌شنبه برای اولین بار در مقابل دادگاه حاضر شد و در همین حال دهها تن از اعضای “مجاهدین خلق” در مقابل مقر دادگاه در مرکز استکهلم تظاهرات کردند.
نوری در دادگاه گفت: من فقط چهار روز فرصت دارم تا به همه دروغهایی که به مردم ایران گفته می‌شود پاسخ دهم“ و قبل از بازجویی در بیانیه‌یی به دادگاه گفت: “هر چه شنیدیم چیزهای تکراری بود، اما اگر وارد جزئیات شوید، متوجه می‌شوید که آنها غیرمنطقی هستند. من به ۳۳سال دروغ و اتهام پایان خواهم داد.”
این اولین بار است که یک مقام ایرانی به‌دلیل پاکسازی (مخالفان) محاکمه می‌شود و نوری ۴روز فرصت دارد تا درباره این پرونده شهادت دهد.
بر اساس گزارش دادستان نوری در صدور احکام اعدام و بردن زندانیان به اتاق اعدام و کمک به دادستان در تهیه لیست زندانیان دست داشته است.
ماکت زندان در داخل دادگاه نصب شد.
نوری پیش از این از طریق وکیل خود تأکید کرده بود که در زمان وقوع قتل‌عام حضور نداشته است (اما) ”کنت لوئیس“ وکیل یکی از شاکیان غیرنظامی، به خبرگزاری فرانسه گفت: ”او می‌گوید که در آن زمان آنجا نبوده است، اما ما ۵۸نفر داریم که می‌گویند او (در آنجا) حضور داشته است“ .
تاکنون تعدادی از شاهدان از جمله اعضای فعلی یا سابق مجاهدین خلق در جلسات دادگاه در سوئد شهادت داده‌اند.
یکی از شاهدان به‌نام رضا فلاحی به خبرگزاری فرانسه گفت: ”وقتی در راهروی مرگ بودم… این فرصت را داشتم که او را ببینم و شاهد بودم که هر وقت نام چند نفر را می‌خواندند وی آنها را به سمت اتاق مرگ روانه می‌کرد و مثلا بعد از حدود ۴۵دقیقه برمی گشت و دوباره همان اتفاق تکرار می‌شد“… .
کریستینا لیندوف کارلسون، دادستان عمومی سوئد، نوری را متهم کرد که ”به‌طور عمد تعداد بسیار زیادی از زندانیان هوادار یا وابسته به ”مجاهدین خلق“ را به همراه کسان دیگری که مخالف ”دولت مذهبی ایران“ بودند، به‌قتل رسانده است“ .
این موضوع برای ایران بسیار حساس است و فعالان، شخصیتهای کنونی دولت و به‌ویژه خود ابراهیم رئیسی را متهم می‌کنند که در جریان این قتل (عام) نقش داشته‌اند.
در سال۲۰۱۸، عفو بین‌الملل (رئیسی) رئیس سابق قوه قضاییه ایران را به عضویت در ”کمیته مرگ“ که پشت اعدام‌های مخفیانه بود، متهم نمود…
احمد ابراهیمی شاهد دیگری که اکنون در بریتانیا زندگی می‌کند، گفت: ”می‌خواهم جامعه جهانی به این نتیجه برسد که هیچ راهی وجود ندارد… و آنها بایستی سیاست مماشات با این رژیم را متوقف کنند“ .

این گزیده ای از متن مشروح است

منبع

https://elaph.com/Web/News/2021/11/1457271.html

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند