۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

کاخ سفید :‌ بیانیه مشترک آمریکا فرانسه و انگلستان وآلمان درمورد برنامه اتمی ایران



 سایت کاخ‌سفید ۳۰ اکتبر۲۰۲۱

بیانیه مشترک پرزیدنت فرانسه امانوئل ماکرون و انگلا مرکل صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگستان و ایرلند شمالی بوریس جانسون و پرزیدنت جوزف آر بایدن در مورد ایران

ما، رئیس‌جمهور فرانسه، صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهور آمریکا، امروز در رم ملاقات کردیم تا در مورد خطرات ناشی از برنامه هسته‌یی در حال افزایش ایران برای امنیت بین‌المللی گفتگو کنیم.

ما عزم خود را برای اطمینان از این‌که ایران هرگز نتواند توسعه تسلیحات اتمی انجام داده یا به آن دست یابد را ابراز کردیم و نگرانی شدید و فزاینده خود را به اشتراک گذاشتیم در حالی که ایران مذاکرات درباره بازگشت به برجام را از ژوئن متوقف کرده و سرعت گام های تحریک‌آمیز اتمی مانند تولید اورانیوم غنی شده با غلظت بالا و غنی‌سازی فلز اورانیوم را تشدید کرده است.

ایران هیچ نیاز مدنی معتبری برای هیچیک از این اقدامات ندارد ولیکن هر دو آنها برای برنامه تسلیحات اتمی مهم می‌باشند. این اقدامات با کاهش همزمان همکاری و شفافیت ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران‌کننده‌تر شده است.

ما توافق کردیم که ادامه پیشرفت‌های هسته‌یی ایران و موانع بر سر کار آژانس، احتمال بازگشت به برجام را به خطر می‌اندازد.

وضعیت کنونی بر اهمیت راه‌حل از طریق مذاکره تأکید دارد که بازگشت ایران و آمریکا به تبعیت کامل از برجام را تامین می‌کند و مبنایی برای ادامه تعامل برای حل باقیمانده نقاط اختلاف در مورد نگرانیهای ما و هم ایران فراهم می‌کند.

با این روحیه، ما از تعهد آشکار پرزیدنت بایدن برای بازگرداندن ایالات متحده به پایبندی کامل به برجام و پایبندی کامل به آن، تا زمانی که ایران همین کار را انجام دهد، استقبال می‌کنیم.

ما متقاعد شده‌ایم که احتمال دارد به‌سرعت می‌توان به تفاهم بر سر بازگشت به تبعیت کامل و اجرای آن رسید و تضمین نمود که در درازمدت برنامه اتمی ایران به‌طور خاص برای اهداف صلح‌آمیز باشد. بازگشت به پایبندی به برجام، لغو تحریم‌ها را با پیامدهای بلندمدت برای رشد اقتصادی ایران فراهم می‌کند. ما از رئیس‌جمهور رئیسی می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کند و به تلاشی با حسن‌نیت برای پایان دادن به مذاکرات ما به‌صورت فوری بازگردد. این تنها راه مطمئن برای جلوگیری از تشدید تنش خطرناک است که به نفع هیچ کشوری نیست.

ما از تلاش‌های دیپلماتیک منطقه‌یی شرکای خود در خلیج‌فارس برای تنش‌زدایی استقبال می‌کنیم و متذکر می‌شویم که بازگشت به برجام هم به لغو تحریم‌ها منجر می‌شود و هم به افزایش مشارکت‌های منطقه‌یی منجر می‌شود و هم خطر یک بحران هسته‌یی را کاهش می‌دهد که دیپلماسی منطقه را از مسیر خارج می‌کند. ما هم‌چنین بر عزم مشترک خود برای رسیدگی به نگرانی‌های امنیتی گسترده ترکه ناشی از اقدامات ایران در منطقه می‌باشد، تأکید می‌کنیم.

ما متعهد به ادامه همکاری نزدیک با فدراسیون روسیه، جمهوری خلق چین، و نماینده عالی اتحادیه اروپا، به‌عنوان همآهنگ کننده، برای حل این مشکل حیاتی هستیم.

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2021/10/30/joint-statement-by-the-president-of-france-emmanuel-macron-chancellor-of-germany-angela-merkel-prime-minister-of-the-united-kingdom-and-northern-ireland-boris-johnson-and-president-of-the-united-st/

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند