۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

کابینه تحریم شده ابراهیم رئیسی

 



بنیاد دفاع از دموکراسی ها

به قلم بهنام بن طالبلو- ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱

کابینه رئیس‌جمهور جدید ایران ابراهیم رئیسی، نمایانگر نقطه اوج یک پروژه سیاسی ولی‌فقیه علی خامنه‌ای، با قدمت چند دهه برای گماردن سران فوق تندرو در پستهای کلیدی رهبری است. افراد منصوب شده توسط رئیسی که از یک طیف خاص انتخاب شده‌اند، شامل چندین نفر هستند که در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد (۲۰۰۵-۲۰۱۳)، خدمت می‌کردند، که خودش خصومت گسترده‌یی با غرب داشت و کابینه خود را از کهنه کاران نیروهای امنیتی ایران شکل داد.

کابینه رئیسی با انعکاس این ترکیب جدید قدرت، بیش از هر دوره دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی در برگیرنده ۱۲ فرد تحریم شده است. این اشخاص به‌دلیل نقش شان در شبکه‌های خامنه‌ای، حمایت از برنامه هسته‌یی ایران، ارتباط با گروه‌های تروریستی و نقض حقوق‌بشر از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلستان و سازمان ملل‌متحد تحت مجازاتهای بین‌المللی چند لایه قرار دارند. این دوازده نفر هم‌چنین دارای برخی از مهمترین سوابق کاری، از جمله وزارتخانه‌های دفاع، کشور و نفت و دو معاون ریاست‌جمهوری هستند.

اعضای این کابینه تحت تحریم شامل هشت نفر در فهرست کشورها و افراد نامگذاری شده ویژه‌ایالات متحده  ، پنج نفر مشمول تحریمهای انگلستان، هفت نفر مشمول تحریم های اتحادیه اروپا، و یک نفر در لیست تحریمهای سازمان ملل‌متحد می‌باشند. فهرست اتحادیه اروپا و انگلستان انعکاس دهنده یکدیگر هستند و هر دو نهاد در اکتبر ۲۰۲۳ به‌دنبال زمان اجرای توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ با ایران، که رسماً به‌عنوان برنامه جامع اقدام مشترک  شناخته می‌شود، همان سه نفر را حذف می‌کنند. عینا، تحریمهای سازمان ملل‌متحد در اکتبر ۲۰۲۳ بر اساس همان زمان اجرای برجام پایان می‌یابد. چهار مورد دیگر لیست گذاری از طرف اتحادیه اروپا و انگلستان علیه اعضای کابینه رئیسی باقی خواهند ماند، زیرا تحت مجوزهای مربوط به حقوق‌بشر صادر شده‌اند و جدا از تعهدات برجام هر نهاد می‌باشند. سه نفر از این چهار فرد هنوز توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تحریم نشده‌اند.

در حالی که رئیسی تا همین الآن به‌دلیل شرکت در”کمیسیون مرگ” در سال ۱۹۸۸ که منجر به اعدام چندین هزار زندانی سیاسی شد، معروف است، وی به دلیل ارتقاء یافتن از جانب خامنه‌ای به مقام دولتی، مشمول تحریمهای ایالات متحده است. چندین عضو دیگر کابینه تحت این مجوز گسترده و منحصربه‌فرد تحریمهای ایالات متحده لیست‌گذاری شده‌اند، که شبکه منصوبان ولی‌فقیه را افشا و مجازات می‌کند. آنها شامل معاون اول ریاست جمهوری، محمد مخبر، که قبلاً یک شرکت چندین میلیارد دلاری از املاک ولی‌فقیه، که به اسم اختصاری  شناخته می‌شد، باضافه سه مورد دیگر، را مدیریت می‌کرد.

برخی از اعضای کابینه با توجه به جنایات بی‌شمار خود مشمول مجوزهای چندگانه تحریم‌ها می‌شوند. یک نمونه بارز آن سرتیپ سپاه پاسداران رستم قاسمی است. سپاه یک نیروی ایدئولوژیک در موازات ارتش می‌باشد. وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، با استفاده از مجوز مقابله با گسترش سلاحهای کشتار جمعی، قاسمی را در سال ۲۰۱۰ به‌دلیل پشتیبانی از “بازوی مهندسی” سپاه تحریم کرد. وزارت خزانه‌داری بار دیگر او را در سال ۲۰۱۹، با استفاده از مجوز ضدتروریسم، برای کار در نیروی قدس سپاه پاسداران و فرمانده وقت آن سرلشکر قاسم سلیمانی، برای صادرات غیرقانونی نفت ایران لیست گذاری کرد. قاسمی هم‌چنین مشمول تحریمهای هسته‌یی اتحادیه اروپا و انگلستان است. اما طبق برنامه جامع اقدام مشترک تا اکتبر ۲۰۲۳ از لیست خارج می شود

علاوه بر این، دو نفر از اعضای کابینه رئیسی مشمول هشدار قرمز اینترپل – درخواست ردیابی مجرمان تحت تعقیب – به‌دلیل مشارکت در حمله تروریستی ۱۹۹۴ علیه مرکز جامعه یهودیان آمیا  در بوینوس آیرس آرژانتین که ۸۵ نفر را کشت، می‌باشند. این دو فرد هر دو وابسته به سپاه هستند. هر چند که کابینه رئیسی، مانند دولت قبلی آن، یک افسر ارتش را در رأس وزارت دفاع دارد، حداقل سه نفر در کابینه رئیسی وجود دارند که درجه ژنرالی خود را در سپاه به‌دست آورده‌اند. چندین عضو دیگر کابینه با سپاه کار کرده یا روابط خود را با آن حفظ کرده‌اند. ایالات متحده سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی لیست گذاری کرده است، اما منابع رسمی ایرانی مدعی شده‌اند که اگر مذاکرات هسته‌یی به توافق جدیدی منجر شود، واشنگتن این مجازات را لغو می‌کند.

طی مراحل تأیید در مجلس ایران، رئیس مجلس محمد باقر قالیباف، یک راز آشکار را مورد تأیید قرار داد: خامنه‌ای شخصاً افراد منصوب شده کلیدی در کابینه را برای مناصب مربوط به امنیت ملی، از جمله وزیر اطلاعات اما نه محدود به او، را تأیید کرد. بر این اساس، مجلس به جز یکی از نامزدهای کابینه رئیسی همه را مورد تأیید قرار داد.

طبق قوانین ایران، وزیر اطلاعات باید یک مجتهد باشد، که در مورد کابینه رئیسی هم صدق می‌کند. احمدی‌نژاد در سال ۲۰۱۱ در رقابت با ولی فقیه برای پست وزیر اطلاعات با شکست روبه‌رو شد، و در اواخر دور دوم ریاست‌جمهوری وی این موضوع منجر به بحران سیاسی شد.

تمایل خامنه‌ای برای داشتن کابینه‌ای که تقریباً ۴۰ درصد اعضای آن تحت تحریم قرار دارند، بیانگر خیال راحت وی در افزایش تنش‌ها با جهان خارج و اعتماد به‌نفس او در عدم نیاز به تظاهر به اعتدال برای رسیدن به رفع تحریم ها است.

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند