۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

دیسپچ: اگر بایدن در مقابل ایران نایستد، کنگره بایستی در مقابل بایدن بایستد

 



دیسپج

باید با استفاده از قانونی که در سال 2015 تصویب شده، با رأی گیری، دولت را به رد لغو تحریم های ایران وادار کرد

سایت دیسپچ[جمهوریخواه]، 28 سپتامبر2021 – بقلم گابریل نوروها[مشاورسابق پمپئو] و اندره استریکر و متیو زویگ[بنیاد دفاع از دموکراسیها] – 

سیاست دولت بایدن در قبال ایران در حال سقوط است و زمان آن فرا رسیده است که کنگره با استفاده از ابزار کلیدی که در سال 2015 ایجاد کرده است مداخله کند؛ قانون بازنگری توافقنامه هسته ای ایران (INARA).  …….
مذاکرات از ماه ژوئن، اندکی پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور تندرو ایران متوقف شده است.

 به نظر می رسد دولت مستاصل از احیای مجدد توافق؛ در آستانه ارائه لغو تحریم های جدید برای ایران است که می تواند زمینه ساز گسترش فعالیت های مخرب رژیم شود.
رئیسی با انتصاب گروهی از تندروها در کابینه خود، از جمله علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه، تهران بنظر می رسد آماده است مذاکره کنندگان آمریکایی را در هم بشکند.
دولت بایدن که به طور یکجانبه برخی از تحریم های آمریکا را لغو کرده بود و بر اساس گزارش ها با امتیازاتی فراتر از شرایط معیوب برجام موافقت کرده بود، اکنون به نظر می رسد که مایل است 90 میلیارد دلار دارایی های مسدود شده از رژیم تهران را آزاد کند و تحریم های غیر مرتبط با برجام از جمله تروریسم، موشک بالستیک و حقوق بشر را لغو کند.

علاوه بر این، دولت سوالات کنگره را در مورد آنچه که قبلاً دقیقاً با آن موافقت کرده است نادیده می گیرد.
در پشت پرده، وزارت خارجه بایدن با نادیده گرفتن نامه های سناتورها و نمایندگان از نمایندگان و درخواست جزئیات و اسناد در مورد سیاست ایران و رفع تحریم های برنامه ریزی شده کنگره، سنگ اندازی می کند.
درخواست ها یا بی پاسخ مانده اند یا دولت اطلاعات ناچیز ارائه کرده است.
مقامات حرفه ای به طور خصوصی گزارش می دهند که دولت نگرانی ها و اعتراضات داخلی آنها را نادیده گرفته یا ساکت کرده است.

تیم بایدن هشدار داد که تحریم ها؛ تنها رفتار بدخواهانه و تنش های هسته ای ایران را بدتر می کند.
در حال حاضر، دولت، 8ماه فرصت داشته تا رویکرد خود یعنی دیپلوماسی و چندجانبه گرایی بسیار همراه با توقف اجرای تحریم های کلیدی ایالات متحده برای ایجاد اعتدال در رفتار جمهوری اسلامی را امتحان کند.
نتایج فاجعه بار بوده است
تنها در تابستان امسال، بازگشت به دیپلماسی و حرکات آشتی جویانه؛ منجر به حمله با بمب به نفتکش های خارجی از سوی رژیم آخوندی و حمله به دارایی های آمریکا در عراق و همچنین افشای نقشه ای برای ربودن و دستگیری یک مخالف برجسته ایرانی مسیح علی نژاد، از خانه اش در بروکلین، آمریکا شد. 
و همانطور که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در اوایل ماه جاری اعتراف کرد، رژیم همچنان شهروندان آمریکایی دیگر، از جمله مقامات فعلی و سابق ایالات متحده را هدف قرار می دهد.
تهران با موفقیت، از تصویب قطعنامه هیات مدیره آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه تخلفات ایران جلوگیری کرد.
ایران بسیاری از اظهارات نگران کننده اروپایی و آمریکایی – از “نگرانی عمیق” تا “نگرانی شدید” – در مورد فعالیت های هسته ای رو به رشد تهران را نادیده گرفته است و از طرف پایتخت های غربی هم هیچ عواقبی نبوده است.
بلینکن بهترین برداشت خود را بعنوان”پلیس بد” نشان داده و تهدید کرده که روند مذاکره برای همیشه ادامه نخواهد داشت، اما به نظر می رسد دولت در مورد آنچه بعد از آن باید انجام بشود فلج است. ……..
دیگر بس است. کنگره باید با استفاده از قوانینی که پیش از اجرای برجام در سال 2015 به تصویب رسانده یعنی اینارا(قانون بازنگری توافقنامه هسته ای ایران)، علیه سیاست مبهم دربرابر ایران وارد شود.

کنگره باید از این قانون استفاده کند تا قبل از واشنگتن امتیاز بیشتری به ایران اعطا کند به رد لغو تحریم های ایران رای بدهد.
تا کنون، کنگره بر بخش اول این قانون تمرکز کرده است که به کنگره حق می دهد هرگونه توافق هسته ای با ایران را بررسی و تصویب کند.
دولت نمی تواند ایران را از تحریم های وضع شده توسط کنگره تا زمانی که روند بازنگری کنگره به پایان برسد، خلاص کند.
کنگره همچنین باید مصر باشد که هرگونه ساز و کار یا ایجاد پل برای بازگرداندن همه طرفین به توافق اولیه، همچنان تابع انتقال و بازبینی خواهد بود.
رأی گیری می تواند به دلیل ناتوانی دولت در تأیید پایبندی ایرانیان به تعهدات هسته ای خود تحت برجام، تنها در یک پنجره 60 روزه برگزار شود که هر 90 روز یکبار باز می شود.
پنجره فعلی برای شروع بازنگری قانونی از 22 سپتامبر تا 21 نوامبر باز است. ………..
برای جلوگیری از لغو تحریم ها، هر دو مجلس کنگره باید یک قطعنامه مشترک با اکثریت ساده را تصویب کنند که پس از آن به رئیس جمهور می رسد، که قطعاً آن را وتو می کند …
صرف نظر از نتیجه، رأی گیری در مورد این موضوع که نشان دهنده مخالفت قابل توجه کنگره است، پیامی قوی به تهران می رساند که رئیس جمهور جمهوریخواه بعدی احتمالاً تحریم ها را باز می گرداند مگر اینکه ایران با توقف همه نوع فعالیت های بدخواهانه موافقت کند.
رای گیری همچنین خطرات مشارکت در اقتصاد ایران را به جامعه تجاری بین المللی نشان می دهد: ممکن است تحریم های آمریکا بازگردد.

رأی نمادین بیشتر نشان می دهد که ایران نمی تواند ایالات متحده را از طریق اخاذی هسته ای بدون عواقبی مورد تهدید قرار دهد.
تا کنون، کنگره، اقدامات مشخصی برای مقابله با فعالیت های مخرب ایران انجام نداده است و از زمان روی کار آمدن بایدن هیچ رأی قابل توجهی در رابطه با ایران در مجلس یا سنا به دست نیامده است. ……
کنگره باید اکنون برای مهار بدترین انگیزه های سیاست خارجی دولت اقدام کند. آغاز روند بازگرداندن قانونگذاری، نظارت بسیار مورد نیاز کنگره بر سیاست بایدن در قبال ایران را باز می گرداند …

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://thedispatch.com/

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند