۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

سوئد محاکمه قاضی ایرانی را از سرگرفت..و شاهد از فجایع حکایت می‌کند

 





العربیه

بیست و هفتم سپتامبر ۲۰۲۱-۵مهر ۱۴۰۰

دادگاه جنایات بین‌المللی سوئد بیست و یکمین جلسه خود را برای محاکمه حمید نوری، یکی از مقامات سابق زندانهای ایران را به‌دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت و نقش وی در اعدام جمعی ۳۰هزار تن از زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ از سر می‌گیرد. اکثر این زندانیان از سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق بودند. 

احمد ابراهیمی زندانی سیاسی و یکی از شهود شکنجه‌های وحشتناک و اعدام‌های دسته جمعی، در دادگاه شهادت می‌دهد. او در مورد مشاهدات خود از جنایات نوری در زندان گوهردشت در شهر کرج، در غرب تهران صحبت خواهد کرد. 

”شکنجه وحشیانه“ 

ابراهیمی در دسامبر ۱۹۸۰ به‌دلیل حمایت از سازمان مجاهدین خلق دستگیر شد و مستقیماً به بند ۲۰۹ در زندان اوین منتقل شد و بلافاصله بازجویی‌ها و شکنجه‌های وحشیانه او آغاز شد. 

او ده سال را در زندانهای اوین و قزل‌حصار و گوهردشت و قم گذراند.هم‌چنین وی در دوران زندان (خود) شاهد شکنجه‌های وحشتناک و اعدام‌های گسترده اعضای مجاهدین خلق در زندان اوین بود. 

او در دادگاه اول به اعدام محکوم شد اما در دادگاه بعدی حکم وی تخفیف یافت و در سال۱۹۸۸ و هنگام اجرای فتوای خمینی برای قتل‌عام اعضاء و هواداران مجاهدین خلق وارد راهرو مرگ شد و در مقابل هیأت مرگ قرار گرفت

تظاهرات بزرگ

به موازات محاکمه و همزمان با جلسه دادگاه، تعدادی از مخالفان ایرانی تظاهرات بزرگی را در مقابل دادگاه سوئد در استکهلم برگزار خواهند کرد. 

شایان ذکر است که دادگاه، نوری را که بنا بر صلاحیت قضایی جهانی دستگیر شده است به “جنایات جنگی”و”قتل‌عام”و”نقض قوانین بین‌المللی” متهم کرد. 

این اتهامات بر اساس کیفر خواستی است که دادستان عمومی در اولین جلسات دادگاه که هفته گذشته آغاز شد، وارد کرده است. 

این دادگاه در کیفرخواست اتهامات خود علاوه بر گزارشهای عفو بین‌الملل و سایر سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشری به اسناد متعدد و دهها شاهد و “دادگاه ایران تریبونال” استناد کرده است. 

مخالفان رژیم ایران را متهم می‌کنند که در سال۱۹۸۸ بیش از ۴۰۰۰نفر را به‌طور جمعی اعدام کرده است.

علاوه بر این (اپوزیسیون رژیم ایران) این رژیم را متهم به شکنجه و ضرب شتم و وجود گورهای جمعی نموده است. 

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://www.alarabiya.net/

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند