۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

تحقیقات درباره ترور رجوی از سر گرفته می شود

 



خبرگزاری سوئیس - وایر آلمانی

بیست و هفتم سپتامبر ۲۰۲۱

تحقیقات درباره ترور رجوی از سر گرفته می‌شود

تحقیقات درباره ترور فعال اپوزیسیون ایرانی کاظم رجوی که در  در سال۱۹۹۰ رخ داد، از سر گرفته می‌شود. برادر وی موفق شد که با توسل به دادگاه جنایی فدرال گسترش تحقیقات به حیطه ارتکاب به نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت را موجب شود.

سوراخهای گلوله بر روی ماشین کاظم رجوی در ۲۵آوریل ۱۹۹۰، پس از ترور. – عکس از کی استون

مهمترین نکات به‌طور خلاصه

• در ماه مه ۲۰۲۰، دادستانی عمومی کانتون وود اعلام کرد که قصد دارد پرونده ۱۳ عضو سرویس مخفی ایران را به اتهام قتل، مشارکت و تحریک متوقف کند، زیرا مهلت ۳۰ساله برای مشمول مرور زمان شدن این جنایت به پایان رسیده است.

در ژوئیه ۲۰۲۰، برادر رجوی، به‌عنوان شاکی، این واقعه [ترور] را به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت موضوع شکایت قرار داد. این طبقه‌بندی مجدد امکان استناد به قانون محدودیت زمانی [مشمول مرور زمان شدن] را فراهم کرد. بنابراین پرونده به دادستانی فدرال، که مسئول این پرونده است، منتقل شد.

در آوریل ۲۰۲۱، دادستانی فدرال از تحقیق در مورد این پرونده به این دلیل که قتل [ترور] قبل از به‌اجرا گذاشته شدن مفاد قانون علیه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت انجام شده بود، خودداری کرد.

با حکم صادره در ۲۳ سپتامبر، هیأت تجدید نظر دادگاه جنایی فدرال شکایت برادر قربانی را تأیید کرد. تصمیم دادستانی فدرال لغو شد و از دادستانی درخواست شد پرونده مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

در بیانیه خود، فعال مخالف مزبور [برادر قربانی] ادعا کرد که اعدام رجوی "بخشی از زمینه و تداوم قتل عام نزدیک به ۳۰هزار زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ و اعدامهای سیستماتیک غیرقانونی اعضای مخالف در سالهای بعد بود". به‌نظر وی، این سیاست در چارچوب فتوایی از سوی رهبر انقلاب آیت‌الله خمینی مورد توجه ومطلوب مقامات ایرانی بود.

قضات [شهر] بلینزونا بر اساس پرونده‌های جمع‌آوری شده توسط بازرسان کانتون وود تشخیص دادند که قتل رجوی اوایل ۱۹۸۲ یا ۱۹۸۳ توسط علی فلاحیان، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران تعیین و دستور داده بود. [کاظم رجوی] فعال شورای ملی مقاومت ایران از سال۱۹۸۱ در سوئیس پناهندگی سیاسی گرفته بود.

جوخه مرگ ایرانی در فاصله اکتبر ۱۹۸۹ تا آوریل ۱۹۹۰ برای برنامه‌ریزی و انجام این جنایت سه بار به سوئیس سفر کردند. در آخرین مأموریت، یک تیم ۱۳نفره به‌مدت چندین روز این فعال مخالف را زیر نظر داشتند پیش از آن که علیه او اقدام به اجرای یک عملیات کمین بکنند.

در ۱۴آوریل ۱۹۹۰، رجوی با یک اسلحه کمری ۹ میلی متری مورد اصابت گلوله قرار گرفت. بر اساس حکم، مجرمان در عرض چند ساعت سوئیس را ترک کردند. در خصوص آنها قرار بازداشت بین‌المللی صادر شد. تهران همواره دست داشتن در این حمله را انکار می‌کرد.

فلاحیان در سال۱۹۹۶ توسط ادارات آگاهی آلمان، در سال۲۰۰۳ از سوی آرژانتین و در سال۲۰۰۶ از سوی سوئیس با حکم بازداشت بین‌المللی تحت تعقیب بود.

بدین ترتیب دادگاه جنایی فدرال نتیجه می‌گیرد در این شرایط، محتمل است که موضوع مورد بررسی تحت جرم نسل کشی و جنایت علیه بشریت قرار بگیرد و ترور رجوی ممکن است با چنین نیتی انجام شده باشد. (پرونده شماره  ۲۰۲۱. ۱4۱ مورخ ۲۳سپتامبر ۲۰۲۱)

این گزیده ای از متن مشروح است

منبع

https://www.nau.ch

Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند