۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

مرحله نهایی تخلیه کابل، طالبان: آماده تحویل گیری فرودگاه کابل هستیم

 


یک مقام امنیتی غربی روز یکشنبه گفت نیروهای آمریکایی در آخرین مرحله خروج از کابل هستند و به 2دهه درگیر بودن در افغانستان پایان داده اند و کمی بیش از 1000 غیرنظامی در فرودگاه باقی مانده اند که خواهان خروج هستند.
یک مقام جنبش تندرو اسلامگرا که سراسر افغانستان را به تصرف در آورد و دولت تحت حمایت آمریکا را کنار زده است گفت که حاکمان جدید طالبان در کشور آماده کنترل فرودگاه هستند.
دولت و ارتش افغانستان تحت حمایت غرب با ورود طالبان به پایتخت در 15 اوت متلاشی شدند و خلاء اداری ایجاد کردند که ترس از فروپاشی مالی و گرسنگی گسترده را تقویت کرده است.
ایالات متحده و متحدانش در 2هفته گذشته حدود 113هزار و 500 نفر را از افغانستان خارج کرده اند، اما دهها هزار نفر که خواهان خروج هستند عقب مانده اند.
یک مقام آمریکایی روز شنبه به رویترز گفت که کمتر از 4000 سرباز در فرودگاه باقی مانده اند …

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که تعدادی از نیروهای خود را خارج کرده اما از بیان اینکه چه تعداد نیروه باقیمانده است خودداری کرد.
این مقام طالبان به رویترز گفت که گروه اسلامگرا مهندسین و تکنسین هایی را آماده کرده که مسئولیت فرودگاه را بر عهده می گیرند.
طالبان حمله شب گذشته پهپاد آمریکایی را که در ولایت ننگرهار، منطقه شرقی و هم مرز با پاکستان انجام شد، محکوم کردند.
سخنگوی طالبان به رویترز گفت: “آمریکایی ها باید قبل از انجام حمله هوایی ما را مطلع می کردند. این یک حمله آشکار به خاک افغانستان بود.”

طالبان گفته است که برخی مظنونان دخیل در انفجار فرودگاه را دستگیر کرده اند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی سازمان ملل متحد روز شنبه گفت که طالبان پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی و اعلام کابینه کامل در روزهای آینده، کنترل فرودگاه را در دست می گیرند.
ذبیح الله مجاهد به رویترز گفت که این گروه فرمانداران و روسای پلیس را در همه استان های 34 گانه افغانستان به جز یکی از آنها تعیین کرده است و برای حل مشکلات اقتصادی این کشور اقدام خواهد کرد.
طالبان که با از دست دادن میلیاردها دلار کمک به این کشور روبرو شده، از ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی خواست تا روابط دیپلوماتیک خود را پس از خروج حفظ کنند.
بریتانیا اعلام کرد که این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که طالبان اجازه عبور ایمن برای کسانی را که می خواهند بروند و حقوق بشر را رعایت می کنند، بدهند.
آخرین پرواز بریتانیا که افراد غیرنظامی را از افغانستان خارج می کرد روز شنبه کابل را ترک کرد …
حمله به فرودگاه باعث افزایش انتقادات بایدن در داخل و خارج از کشور برای هرج و مرج پس از سقوط دولت و ارتش افغانستان قبل از پیشروی صاعقه طالبان شد. …

این بخش های گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/us-final-phase-evacuations-kabul-western-official-2021-08-29/


Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند