۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

نخست‌وزیر اسرائیل به بایدن استراتژی ”مرگ با هزار زخم“ ایران را ارائه داد

 


به قلم: باراک راوید

نفتالی بنت نخست‌وزیر اسراییل در ملاقات امروز خود با پرزیدنت بایدن آنچه که مقامات اسراییلی آنرا استراتژی ”مرگی با هزار زخم“ ایران توصیف کردند را ارائه نمود.

بجز برقراری یک رابطه شخصی، هدف اولیهٔ بنت در اولین دیدار خود با بایدن ابراز یک وضعیت اضطراری از منظر وی در رابطه با پیشرفت قابل توجه ایران در برنامهٔ اتمی آن بود.

بگفتهٴ مقامات اسرائیلی، استراتژی که بنت به بایدن ارائه داد شامل مقابله با ایران از طریق ترکیبی از بسیاری اقدامات کوچک در چند جبهه، هم نظامی و هم دیپلماتیک، به‌جای یک حملهٔ منفرد دراماتیک بود.

بنت رودررویی بین اسراییل و ایران امروز را مشابه رودررویی بین آمریکا و شوروی در زمان جنگ سرد دانست. این مقام گفت، ”نخست‌وزیر گفت که اسرائیل آمریکای منطقه است و ایران هم با رژیم فاسد و در حال افولش شوروی است“ .

بنت به بایدن گفت که آمریکا و اسراییل باید تهاجم منطقه‌ای ایران را علاوه بر برنامهٔ اتمیش به ”درون جعبه“ بازگردانندبرای این منظور وی از بایدن خواست تا نیروهای آمریکایی را از عراق و سوریه خارج نکندهیئت اسرائیلی نسبت به برخورد بایدن در این زمینه احساس ”خوش‌بینی“ داشت.

هم‌چنین بنت به بایدن گفت که وی مخالف بازگشت به توافق اتمی 2015 است که تأثیر توافق به‌خاطر بندهایش که منقضی می‌گردد و پیشرفت‌های اتمی ایران بسیار کم شده است. بگفتهٴ مقامات، بنظر نمی‌رسید که بایدن نسبت به چشم‌انداز بازگشت ایران به التزام به توافق خوشبین باشد.

بنت به‌خاطر دو چیز که بایدن در اظهاراتش به مطبوعات در طی ملاقاتشان گفت بسیار خوشحال بود.

اول این‌که بایدن به اظهارات قبلی خود که ایران در زمان ریاست جمهوری او به بمب اتمی دست نخواهد یافت افزود و گفت که وی متعهد است که ایران هیچگاه به بمب اتمی دست نیابد.

دوم این‌که بایدن گفت که اگر دیپلماسی با ایران شکست بخورد، او آمادهٴ بررسی سایر گزینه‌هاست که پژواکی از فراخوان بنت به ”طرح ب“ بود…

بنت گفت، ”من رهبری را دیدم که اسراییل را دوست دارد، می‌داند دقیقاً چه می‌خواهد، و با نیازهای ما کاملاً آشناست“ .

بنت نسبت به چشم‌انداز همکاری در رابطه با ایران ابراز خوشبینی کرد و افزود، ”ما زمان زیادی نداریم. مسأله ایران فوری است و نمی‌توان آنرا عقب انداخت“ .

این گزیده ای از متن مشروح است

:منبع

https://www.axios.com/naftali-bennett-joe-biden-meeting-iran-strategy-3f47fbdb-868d-4b74-bdbe-b0c47b9ad568.html


Comments

Popular posts from this blog

مصاحبه خانم کرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین که سلاح بدست گرفته است

وقتی عراق بازمی‌گردد

کارشناسان، سایر گزینه های بایدن را در برخورد با ایران بررسی می کنند