۱۳ عملیات در جم (بوشهر)، اصفهان، تهران، گچساران، سراوان، اراک، کرمانشاه، آبیک قزوین، بهشهر، کاشان، چالوس و کرج

Image
  بیست اعدام جنایتکارانه در ۵روز از ۹ تا ۱۳اردیبهشت در زندانهای گوهردشت، میناب، نیشابور، بندرعباس، مشهد، بیرجند، ایرانشهر و زاهدان شامل ۱۴هموطن بلوچ از جمله ۲زن (یکی از آنها ۳۹ساله و مادر ۵ فرزند) برای ارعاب و سد بستن در برابر قیام‌ها پاسـخ کانون‌های شورشی به خامنه‌ای و ارعـاب با آتـش و عملیـات ضـد اختنـاق انفجار و به آتش کشیدن یک شعبه قضاییه جلادان در جم بوشهر به آتش کشیدن قضاییه جلادان، تعزیرات حکومتی در گچساران انفجار و به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۱ اصفهان به آتش کشیدن شهرداری غارتگر در منطقه ۱۰ تهران انفجار و به آتش کشیدن پایگاههای بسیج سپاه پاسداران در سراوان و اراک به آتش کشیدن کمیته امداد خمینی ملعون در سراوان به آتش کشیدن بنر حجاب اجباری در چالوس به آتش کشیدن ستاد جاسوسی وزارت اطلاعات در کرج به آتش کشیدن تصاویر منحوس خامنه‌ای و جلاد سلیمانی در آبیک قزوین، بهشهر، کاشان و کرمان در یوتیوب به ما بپیوندید Iran panorama _Persian https://www.youtube.com/channel/UCykMKoJzwJKTyDBXGCG0WDw

العین الاخباریه - آرمان عبدالعالی اعدام شد

 


سایت العین الاخباریه(ابوظبی) ۲۴نوامبر ۲۰۲۱ – ۳آذر ۱۴۰۰


در حالی‌که عصر روز گذشته مسئولان زندان رجایی شهر به خانواده عبدالعالی اعلام کرده بودند حکم اعدام آرمان اجرا نمی‌شود، مرکز رسانه قوه قضاییه ایران صبح امروز چهارشنبه (۳ آذر) از اجرای حکم اعدام آرمان عبدالعالی خبر داد.
در اعلامیه این مرکز آمده است: «حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالان فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به‌منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز سوم آذر ماه در زندان رجایی شهر اجرا شد».
عبدالعالی متهم بود که در سال۱۳۹۲دوست دخترش به نام «غزاله شکور» را به‌قتل رسانده و جسد او را ناپدید کرده‌. او که در زمان وقوع قتل کمتر از ۱۸سال سن داشته، در مراحل اول محاکمه به‌قتل خانم شکور اعتراف کرده بود، اما بعدتر منکر این قتل شد.
قرار بود حکم اعدام این جوان در دیماه ۱۳۹۸ اجرا شود، اما خانواده خانم شکور تصمیم گرفتند یک بار به او مهلت دهند تا آرمان عبدالعالی جای جسد دخترشان را به آنها بگوید، اما عبدالعالی بار دیگر منکر قتل شده و از محل جسد ابراز بی‌اطلاعی کرده است.
گزارشها حاکی است که دادگاه او را بر اساس اعترافاتش در زندان به اتهام قتل محکوم کرده اما خودش می‌گوید این اعترافات را «تحت شکنجه و آزار» از او گرفته‌اند و بعداً تمامی آنها را پس گرفته است.
شایان ذکر است که قوانین ایران، سن مجازات کیفری کودکان را ۱۵سال برای پسران و ۹سال برای دختران تعیین کرده است.
بر اساس این قوانین حکم اعدام کودکان زیر ۱۸سال تا زمان رسیدن به سن قانونی به‌صورت موقت متوقف می‌شود، اما لغو نمی‌شود و پس از رسیدن متهم به سن قانونی در صورت عدم گذشت اولیای دم، آن فرد به اعدام محکوم می‌شود.
در سیزدهمین گزارش سالانه سازمان حقوق‌بشر ایران که فروردین امسال منتشر شده، آمده است که در سال۲۰۲۰، ایران «تنها کشوری بود که اعدام کودک-مجرمان را ادامه داده است» و حداقل «چهار کودک-مجرم» در میان افراد اعدام‌شده در این سال بوده‌اند.

Comments

Popular posts from this blog

تهاجم و انفجار در فرماندهی انتظامی شهرستان مهاباد در پاسخ به‌ قتل کولبران زحمتکش کرد

تهاجم و انفجار در ستاد فرماندهی ناحیه بسیج سپاه رباط کریم در تهران

تهاجم کانون‌های شورشی و انفجارهای پیاپی در دادگستری قضاییه جلادان در شهرستان عباس‌آباد مازندران